Η ΨΩΡΙΑΣΗ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΗΣ!

Off 1
ψωρίαση διατροφή

Η ψωρίαση είναι μία χρόνια αυτοφλεγμονώδης νόσος. Όταν πάσχετε από αυτή, είναι πολύ σημαντικό να την διατηρείτε σε ύφεση ώστε να αποφεύγετε πιθανή επιδείνωση των ψωριασικών βλαβών του δέρματος. Οι φλεγμονώδεις επιπλοκές της ψωρίασης μπορεί να προκληθούν από μια ποικιλία παραγόντων, όπως είναι οι άσχημες καιρικές συνθήκες, το υπερβολικό στρες και το είδος της διατροφής. Παρόλο που δεν υπάρχουν πλήρως αποδεδειγμένες έρευνες ότι η διατροφή έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ψωρίαση, έχει παρατηρηθεί πως μερικά άτομα με ψωρίαση εμφανίζουν μείωση των εξάρσεων ανάλογα με το είδος των τροφών που καταναλώνουν. Ένας υγιεινός τρόπος ζωής και μία ισορροπημένη διατροφή πιθανώς να βοηθήσουν στον έλεγχο και την σωστή διαχείριση της ψωρίασης. Διατροφικές επιλογές που περιλαμβάνουν άπαχες πρωτεΐνες, δημητριακά ολικής άλεσης, φρέσκα λαχανικά και φυτικά λίπη θεωρείται πως αποτελούν τη βάση για μια μεσογειακή, αντιφλεγμονώδη διατροφή για την ψωρίαση.

Προγραμματίστε σήμερα το ραντεβού σας

Τροφές που είναι προτιμότερο να αποφεύγετε στην ψωρίαση

  • Κόκκινο κρέας με λίπος και γαλακτοκομικά προϊόντα. Τόσο το κόκκινο κρέας όσο και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ιδιαίτερα τα αυγά, περιέχουν πολυακόρεστο λιπαρό οξύ που ονομάζεται αραχιδονικό οξύ. Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει πως τα παράγωγα του αραχιδονικού οξέος μπορεί να παίζουν ρόλο στην εμφάνιση ψωριασικών βλαβών. Επιπλέον, το κόκκινο κρέας περιέχει τα υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης και κορεσμένων λιπαρών. Καλό θα είναι να αποφεύγετε το βόειο κρέας, λουκάνικα, μπέικον και άλλα επεξεργασμένα κόκκινα κρέατα και αυγά. Για ένα περιστασιακό γεύμα με βόειο κρέας, επιλέξτε τελείως άπαχο φιλέτο. Προτιμάτε πρωτεΐνες με λιγότερα λίπη όπως κοτόπουλο, ψάρι και φασόλια.
  • Επεξεργασμένες τροφές. Τρώγοντας πολλές επεξεργασμένες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία, μεταβολικό σύνδρομο και σε ποικίλες χρόνιες παθήσεις. Ορισμένες καταστάσεις, όπως αυτές, προκαλούν χρόνια φλεγμονή στο σώμα, η οποία μπορεί να επιδεινώσει την ψωρίαση. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τροφές όπως επεξεργασμένα κρέατα, προσυσκευασμένα ή προμαγειρεμένα γεύματα, κονσερβοποιημένα φρούτα και λαχανικά. Οι επεξεργασμένες τροφές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι και λίπος, συστατικά τελείως αντίθετα με μια υγιεινή διατροφή.
  • Γλουτένη. Η κοιλιοκάκη είναι μια πάθηση που χαρακτηρίζεται από αυτοάνοση απόκριση στη γλουτένη της πρωτεΐνης. Άτομα με ψωρίαση και ευαισθησία στη γλουτένη έχει βρεθεί πως είναι σημαντικό να περιορίσουν, αν όχι να αφαιρέσουν τελείως από τη διατροφή τους τροφές που περιέχουν γλουτένη. Τέτοιες τροφές είναι το σιτάρι και τα παράγωγα σίτου, τα ζυμαρικά, ορισμένες σάλτσες και καρυκεύματα, η μπύρα.
  • Αλκοόλ. Όλες οι αυτοφλεγμονώδεις παθήσεις και τα αυτοάνοσα νοσήματα εμφανίζουν αντιδράσεις στην κατανάλωση αλκοόλ. Εάν έχετε ψωρίαση, θα πρέπει να καταναλώνετε αλκοόλ πολύ συγκρατημένα.

Τροφές με αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες που πρέπει να προτιμάτε

  • Φρούτα και λαχανικά. Βασικές τροφές της μεσογειακής δίαιτας. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι υψηλά σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, τα οποία μειώνουν το οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή. Επίσης, συντελούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων και επιδρούν θετικά στα επίπεδα σακχάρου του αίματος. Μια δίαιτα πλούσια σε φρούτα και λαχανικά συνιστάται για φλεγμονώδεις καταστάσεις όπως είναι η ψωρίαση. Μεταξύ άλλων, προτείνονται για κατανάλωση μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών, σπανάκι, ρόκα, φράουλες, σύκα, μούρα, κεράσια, σταφύλια, καρότα, γλυκοπατάτες και μάνγκο.
  • Ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3. Τα ψάρια είναι βασικό κομμάτι μιας υγιεινής διατροφής. Είναι πηγή πρωτεϊνών χαμηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένα λιπαρά και αποτελούν μεγάλη πηγή λιπαρών οξέων ωμέγα-3. Τα ωμέγα-3 βοηθούν στη μείωση κινδύνου για ανάπτυξη καρδιακών παθήσεων και μεταβολικού συνδρόμου, όπως και στη μείωση ανάπτυξης φλεγμονής. Στα ψάρια, πλούσια σε ωμέγα-3, ανήκουν ο σολομός, ο τόνος, η ρέγγα, η πέστροφα, οι σαρδέλες, το σκουμπρί και ο βακαλάος.
  • Φυτικά έλαια. Όπως τα ψάρια που αναφέραμε, υπάρχουν και φυτικά έλαια τα οποία περιέχουν αντιφλεγμονώδη λιπαρά οξέα, ωμέγα-3 σε ω-6. Το ελαιόλαδο, το έλαιο καρύδας αλλά και ο λιναρόσπορος, ο κρόκος, οι σπόροι κολοκύθας και τα καρύδια είναι φυτικές πηγές με ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Προγραμματίστε σήμερα το ραντεβού σας